Christopher Cloos

Danske Christopher Cloos ville tilbyde hele sortimentet af deres luksuriøse briller til amerikanerne via Amazon US. Samarbejdet mellem Christopher Cloos & Trademinds, beviser at luksuriøse produkter sagtens kan repræsenteres på Amazon, uden at gå på kompromis med storytelling og branding.

Intro

Christopher Cloos havde under radaren forberedt deres største milepæl til dato:

En produktlancering som ville sætte nye højder for dansk markedsføring.

En succesfuld produktlancering kræver også grundig forberedelse, hvorfor Cloos valgte at indgå et samarbejde med Trademinds. Inden lanceringen blev der arbejdet hårdt på blandt andet: Amazon content, Product showcase, SEO, Annoncering, Brandstore og Premium A+.

Men tiden var knap.

Designerbrillefirmaet havde nemlig et nyt brillestel i støbeskeen i samarbejde med verdensstjernen Tom Brady, og ønskede at finde et troværdigt og kompetent team til at få deres brand lanceret og repræsenteret på Amazon. Deadlinen var på 35 dage, inden at kampagnen ville gå live på det amerikanske marked.

Den 9. september 2020, løftede Tom Brady sløret for de nye briller til hans 7.8 millioner følgere og på det tidspunkt var Christopher Cloos klar med hele deres setup på Amazon US.

Vi er meget tilfredse

``Med Trademinds kom vi hurtigt i gang, og de integrerede godt med vores team. Vi er meget tilfredse.``

Julius Langkilde Administrerende Direktør hos Christopher Cloos
Julius August Langkilde Høedt

Kompetencer som vi satte i spil

Amazon Annoncering

Vi har udviklet, opsat og eksekveret en strategi for Cloos’ annoncering på Amazon. Da brandet er meget stærkt visuelt, er vores fokus blandt andet at få eksponere netop dette.

Derudover findes der store konkurrenter på markedet, hvor vores annonceringsstrategi blandt andet sørger for at målrette sig besøgende, som indledningsvist ønsker at købe et produkt fra et andet brand, men lader sig friste af Christopher Cloos’ stilrene produkter.

Vi følger annonceringen tæt med vores full service løsning og udvider hele tiden annoncekontoen i takt med at den indsamlede data gør os klogere på målgruppen og hvad, der konverterer.

Vil du lære mere om hvordan vi kan
hjælpe med jeres salg på Amazon?

Christopher Cloos Brand Store

For at kunne fortælle historien om Christopher Cloos har vi designet og opsat en Brand Store på det amerikanske marked.

Her har vi set på Cloos’ eksisterende content og tilpasset det til Amazon ud fra et analytisk og grafisk perspektiv.

Efter at have fået bygget en Brand Store, giver det Cloos muligheden for at fastholde deres målgruppe på Amazon i netop deres univers og vise deres produktsortiment frem, med den helt rigtige storytelling. Helt fri for konkurrenternes annoncer.

Se live på Amazon

Christopher Cloos Brand Store

For at kunne fortælle historien om Christopher Cloos har vi designet og opsat en Brand Store på det amerikanske marked.

Her har vi set på Cloos’ eksisterende content og tilpasset det til Amazon ud fra et analytisk og grafisk perspektiv.

Efter at have fået bygget en Brand Store, giver det Cloos muligheden for at fastholde deres målgruppe på Amazon i netop deres univers og vise deres produktsortiment frem, med den helt rigtige storytelling. Helt fri for konkurrenternes annoncer.

Se live på Amazon

Amazon A+ Content

Udover de almindelig produktbilleder har vi også designet og udarbejdet udvidet produktsider til Christopher Cloos – også kaldet A+ Content.

A+ Content er en unik mulighed til brand owners for at kunne differentiere netop deres produkter fra konkurrenternes.

Det giver Cloos en større differentiering, samt mulighed for at fremvise deres eksklusivitet som de har arbejdet hård på at opbygge.

Se live på Amazon
christopher cloos a plus content
christopher cloos mobile first

Mobilvenlighed

Under produktion og opsætning af Brand Stores og A+ Content, har vi altid mobilvenligheden i fokus.

​Det er efterhånden ved at være et must at tænke “mobile-first”, da brugerne i højere grad danner deres førstehåndsindtryk hos et brand, fra et mobile device.

Mobilvenlighed

Under produktion og opsætning af Brand Stores og A+ Content, har vi altid mobilvenligheden i fokus.

​Det er efterhånden ved at være et must at tænke “mobile-first”, da brugerne i højere grad danner deres førstehåndsindtryk hos et brand, fra et mobile device.

christopher cloos mobile first

Grafik tilpasset Amazon

Selvom at Amazon er en søgemaskine, er nøje udvalgte søgeord ikke altid nok. Vi bruger søgeorderne til at få brugerne ind på produktsiderne, men efterfølgende har produktbillederne en stor del af tilskrivningen for konverteringerne. ​

Hos Christopher Cloos er det visuelle heldigvis et stærk differentieringsparameter.

Derfor har vi under udarbejdelse af grafik udvalgt velovervejede differentieringsparametre og sammenholdt dem med Cloos’ eksisterende storytelling.​

Resultatet er produktbilleder som er sammenhængende med Cloos eksisterende brandkommunikation, men kombineret med best practice elementer for konverterende produktbilleder.

Se live på Amazon

Andre kompetencer anvendt

Amazon FBA Logistik

Det kan være dyrt at have udsolgt.  Især på Amazon, da man også mister sin opnået rangering i søgemaskinen, når produkterne ikke er til salg.

Derudover kan likviditeten blive påvirket, hvis man binder for meget varelager hos et fjernlager, som Amazon FBA.

Derfor har vi har nøje analyseret den estimerede afsætning på markedet og sammenholdt vores analyser med Christopher Cloos’ nuværende logistiske infrastruktur.

Efter den første forsendelse, får Christopher Cloos løbende logistikrapporter, med vores anbefalinger til hvilke- og hvor mange produkter som skal afsendes igen, samt Amazon FBA pakkelabels.

Vores full service løsning og datadrevne tilgang, giver Cloos tid til at fokusere på andre dele af deres vækstende forretning, fremfor logistik.

Skal vi hjælpe jer med flere salg på Amazon?

Til et møde med os, vil du få professionel sparring
om jeres potentiale på Amazon, samt blive anbefalet
et setup som giver mening for jeres forretning på Amazon.
Kontakt
Lucas Ullerup fra Trademinds