Hvad er en Brand Store på Amazon?
En brand store på Amazon er en “shop-in-shop” butik, som du får lov til at skabe i Amazons interne system. Lidt som en afdeling af en department store. Du har som sælger højst sandsynligt allerede en flot webshop, som du har brugt tid og penge på at udvikle.
Når du begynder at sælge på Amazon, er der slet ikke lige så mange, der ser dit brandunivers uden en Brandstore – det svarer til at have en hylderne med varer på, uden den indrettede fysiske butik omkring dem.
Hvad er godt ved at have en Brand Store på Amazon?
Det gode ved at have en brand store på Amazon er først og fremmest, at det skaber et autentisk indtryk af dit brand. Det skaber en utrolig høj værdi hos dine potentielle kunder med en brand store, fordi dine brandvideoer, billedkataloger og din gode historie, bliver vist for øjnene af din nye målgruppe.
Dette er især en fordel, når man på Amazon forsøger at skabe en internationaliseringsproces, hvor ens brand endnu ikke har skabt en høj kendskabsgrad.
Når man har en flot brand store, vil besøgende automatisk udforske flere af dine produkter. Det er som følge af, at kunder får muligheden for at se hele din produktportefølje, frem for bare en enkelt produktside.
Når først kunderne er kommet frem til dit univers, vil andre konkurrenter ikke have mulighed for at annoncere på din brand store eller stjæle opmærksomheden fra dine produkter. Hvis ikke du har en brand store, så bliver kunderne sendt direkte ud på søgeresultaterne, hvor dine konkurrenter byder dem velkommen med åbne arme.
Bliver mine produkter mere synlige med Amazon Brand Store?
Svaret er JA, dine produkter bliver meget mere synlige med en Amazon Brand Store.
Hele 33% af alt salg hos nogle af vores kunder stammer fra deres Amazon Brand Store.
Med en brand store bliver du også mere synlig i den Mobile First verden, som vi lever i. Mange potentielle kunder søger på deres smartphones og tablets. Her har du muligheden for at skabe en mere dynamisk og gnidningsfri købsoplevelse, end du ville kunne uden en brand store. Dine kunder vil uden tvivl også reagere på, at du har et langt mere visuelt udtryk, end mange af dine konkurrenter har.
Der er også mulighed for, ligesom på de sociale medier via ”købs-tags” på produktbilleder, at skabe trafik til dit brandunivers den vej igennem. Hos Trademinds tilbyder vi at skabe en komplet portefølje til din start på Amazon. For at dit brand bliver så synligt som overhovedet muligt, bør man overveje Amazon SEO, PPC og konverteringsfremmende content – herunder en Brand Store.
Hvad er vigtigt når jeg skal lave en Amazon Brand Store?
Først og fremmest er det vigtigt, at man har oprettet sin ”Amazon Seller Central”. Derudover er en god lanceringsstrategi vigtigt for at skabe et godt fundament for dit brand.
For at have muligheden for at lave en Brand Store, samt få fuld adgang til intern PPC og A+ content, skal man godkendes i Amazon Brand Registry, hvor du skal have et europæisk eller amerikansk varemærke på dit brand.
Derudover skal din grafiker sætte sig godt ind, i hvilke moduler, features og strukturer, som Amazon tillader dig at udarbejde shoppen efter.
Hvis du vil have udarbejdet en professionel Amazon Brandstore, tilbyder Trademinds altid en løsning som giver mening for dit brand.
Relaterede artikler
Amazon SEO | Ranger øverst på Amazon
Med optimal Amazon SEO kan I skabe mere profitable salg og eksponering