29_edited.jpg

Case: #02

CHRISTOPHER CLOOS

Danske solbriller indtager USA

Ydelser: Full Service - Amazon US - FBA 

Christopher Cloos havde under radaren 

forberedt deres største milepæl til dato:

En produktlancering som ville sætte nye højder for dansk markedsføring. En succesfuld produktlancering kræver også grundig forberedelse, hvorfor Cloos valgte at indgå et samarbejde med Trademinds. Inden lanceringen blev der arbejdet hårdt på blandt andet: Amazon content, Product showcase, SEO, Annoncering, Brandstore og Premium A+.

Men tiden var knap.

 

Brillefirmaet havde nemlig et nyt brillestel i støbeskeen i samarbejde med verdensstjernen Tom Brady, og ønskede at finde et troværdigt og kompetent team til at få deres brand lanceret og præsenteret på Amazon. Deadlinen var på 35 dage, inden at kampagnen ville gå live på det amerikanske marked.

Den 9. september 2020, løftede Tom Brady sløret for de nye briller til hans 7.8 millioner følgere, og på det tidspunkt var Christopher Cloos klar med hele deres setup på Amazon US. 

Danske Christopher Cloos ville tilbyde hele sortimentet af

deres luksuriøse briller til amerikanerne via Amazon US.

Samarbejdet mellem Christopher Cloos & Trademinds, beviser at "high-end" produkter sagtens kan repræsenteres på Amazon, uden at gå på kompromis med storytelling og branding.

Christopher Cloos' sortiment spænder over 7 stilfulde brillestel, fordelt på solbriller og avancerede Blue Light briller.

1_mindrestorrelse.jpg

Ydelser

For at give designkometen Christopher Cloos de bedste forudsætninger på amazon.com, valgte vi at lave en full service løsning. Herunder ser du nogle af de opgaver som Cloos har draget nytte af.

Annoncering

Vi har udviklet, opsat og eksekveret en strategi for Cloos' annoncering på Amazon. Da brandet er meget stærkt visuelt, er vores fokus blandt andet at få eksponere netop dette. 

 

Derudover findes der store konkurrenter på markedet, hvor vores annonceringsstrategi blandt andet sørger for at målrette sig besøgende, som indledningsvist ønsker at købe et produkt fra et andet brand, men lader sig friste af Christopher Cloos' stilrene produkter.

Vi følger annonceringen tæt med vores full service løsning og udvider hele tiden annoncekontoen i takt med at den indsamlede data gør os klogere på målgruppen og hvad, der konverterer.

web web.png

Brand Store

For at kunne fortælle historien om Chstiopher Cloos har vi designet og opsat en Brand Store på det amerikanske marked.

Her har vi set på Cloos' eksisterende content og tilpasset det til Amazon ud med et analytisk og grafisk perspektiv. 

Efter at have opsat Brand Store, giver det Cloos muligheden for at fastholde deres målgruppe på Amazon i netop deres univers og vise deres produktsortiment frem med den helt rigtige storytelling. Helt fri for konkurrenternes annoncer.

A+ Content

Udover de almindelig produktbilleder har vi også designet og udarbejdet udvidet produktsider til Christopher Cloos - også kaldet A+ Content.

A+ Content er en unik mulighed til brand owners for at kunne differentiere netop deres produkter fra konkurrenternes.

Det giver Cloos en større differentiering, samt mulighed for at fremvise deres eksklusivitet som de har arbejdet hård på at opbygge.

  

Positionering

Et kompetetivt marked kræver velovervejede differentieringsparametre. 

Derfor analyserede vi de relevante konkurrenters priser, USP'er, produktanmeldelser, billeder, med mere og sammenholdte med Cloos' udgangspunkt for at finde frem til en optimal position i markedet.

Resultatet er, at Christopher Cloos har fået en unik positionering på Amazon og kan derved differentiere sig fra de eksisterende konkurrenter på markedspladsen.

Mobilvenlighed

Under produktion og opsætning af Brand Stores og A+ Content, har vi altid mobilvenligheden i fokus. 

Det er efterhånden ved at være et must at tænke "mobile-first", da brugerne i højere grad danner deres førstehåndsindtryk hos et brand, fra et mobile device.

Flying iPhone X Mockups.png

Grafik tilpasset Amazon

Selvom at Amazon er en søgemaskine, er nøje udvalgte søgeord ikke altid nok. Vi bruger søgeorderne til at få brugerne ind på produktsiderne, men efterfølgende har produktbillederne en stor del af tilskrivningen for konverteringerne. 

Hos Christopher Cloos er det visuelle heldigvis et stærk differentieringsparameter.

Derfor har vi under udarbejdelse af grafik udvalgt velovervejede differentieringsparametre og sammenholdt dem med Cloos' eksisterende storytelling.

Resultatet er produktbilleder som er sammenhængende med Cloos eksisterende brandkommunikation, men kombineret med best practice elementer for konverterende produktbilleder.

Logistik til Amazon

Det kan være dyrt at have udsolgt. Især på Amazon, da man også mister sin opnået rangering i søgemaskinen, når produkterne ikke er til salg.

Derudover kan likviditeten blive påvirket, hvis man binder for meget varelager hos Amazon.

 

Derfor har vi har nøje analyseret den estimerede afsætning på markedet og sammenholdt vores analyser med Christopher Cloos' nuværende logistiske infrastruktur.

 

Efter den første forsendelse, får Christopher Cloos løbende logistikrapporter, med vores anbefalinger til hvilke- og hvor mange produkter som skal afsendes igen, samt fragtlabels.

 

Vores full service løsning og datadrevne tilgang, giver Cloos tid til at fokusere på andre dele af deres vækstende forretning, fremfor logistik.

Driftydelser

Udover at give Christopher Cloos de bedste forudsætninger, så står vi også for den daglige drift af deres aktiviteter på Amazon med vores full service løsning. 

Herunder ses et udsnit af vores ydelser som benyttes i dag til at løfte casen.

Overvågning af produkternes rangering på udvalgte søgeord
 

Produkternes rangering på udvalgte søgeord er en meget vigtig faktor for eksponeringen af ens produkter.

 

Derfor holder vi altid øje med produkternes rangerering, således at vi vurdere behovet for ydere tiltag eller vedligeholde stærke positioner.

Optimering af annoncering
 

En søgeordskampagne er aldrig "set and forget"

- derfor overvågner vi jævnligt effekten af annonceringen og optimere den med justering af bud, isolering af søgeord, med mere.

 

Derved får vi hele tiden udnyttet det eksisterende budget på den mest optimale måde.

Optimering af produkttekster
 

I takt med at vi bliver klogere på hvilket søgeord som er de mest konverterende for Cloos' målgruppe, vil vi løbende optimere deres produkttekster, så søgemaskinen og målgruppen finder dem relevante.

Logistikanbefalinger
 

Vi overvåger løbende afsætningen af enhederne og giver anbefalinger til hvilke produkter, antallet af produkter, samt tidspunkt for nye forsendelser, når det er mest optimalt.

 

Derved kan Cloos fokusere på andre dele af forretningwn, samt undgå at have udsolgt eller binde for meget likviditet.  

let's have

a talk.

Email

lucas@trademinds.dk

 

Telephone

53 65 10 11

 

LinkedIn

pngwing.com.png

Email

lucas@trademinds.dk

 

Telephone

53 65 10 11

 

© 2020 Trademinds ApS 

CVR-nr: 41546662