EVALD & den amerikanske drøm

Hos Trademinds bruger vi vores ekspertise hver dag, til at hjælpe vores kunder med at være succesfulde på Amazon. Men hvor stammer ekspertisen fra? Den stammer blandt andet fra vores eget brand som vi selv har udviklet og sælger på Amazon US: EVALD. 

 

EVALD bliver udelukkende forhandlet på Amazon US, hvilket er noget af forklaringen på, hvorfor Trademinds kan tilbyde full service løsninger:

Vi har selv været i mange af de problemstillinger, som vores kunder kommer til at stå overfor.Her på casesiden om EVALD, kan du læse mere om, hvilke ydelser som vi udfører for vores eget brand, efter at vi udført de daglige gøremål for vores kunder.​

Grafik tilpasset Amazon

Da vi analyserede konkurrencen for EVALDs kommende marked, stod det klart at der var meget klare produktegenskaber, som forbrugerne efterspurgte.

 

Derfor har vi hele tiden haft et fokus på at fremhæve produktegenskaber og tydeliggøre dem, da vi kun har forbrugernes opmærksomhed i kort tid.

 

Her kan I se eksempler på konverterende produktbilleder, udarbejdet til et af EVALDs produkter.  

Ydelser

Få overblikket over hvad vi hjalp med

A+ Content

Udover de almindelig produktbilleder har vi også designet og udarbejdet udvidet produktsider til EVALD - også kaldet A+ Content.

A+ Content er en unik mulighed til Brand Owners for at kunne differentiere netop deres produkter fra konkurrenternes.

Det giver EVALD en større differentiering, samt muligheden for at imødekomme flere af kundernes indsigelser og spørgsmål

Positionering

Et kompetetivt marked kræver velovervejede differentieringsparametre. 

Derfor analyserede vi de relevante konkurrenters priser, USP'er, produktanmeldelser, billeder, med mere og kan frem til, hvilke features som konkurrenter ikke havde, men som forbrugerne eftersprugte. 

Resultatet er, at EVALD har fået en unik positionering på Amazon og kan derved differentiere sig fra de eksisterende konkurrenter på markedspladsen.

Logistik til Amazon

Det kan være dyrt at have udsolgt. Især på Amazon, da man også mister sin opnået rangering i søgemaskinen, når produkterne ikke er til salg. 

Derudover kan likviditeten blive udfordret, hvis man binder for meget varelager hos Amazon.

 

Selvom at EVALD var et helt nyt brand på markedet, kunne vi estimere lignende konkurrenters afsætning og derved estimere en optimal mængde af enheder første gang til den vitale produktlancering.

 

Resultatet blev en næsten perfekt case: Produkterne blev udsolgt efter få måneder, hvilket passede med produktionstiden for den næste forsendelse. Og sådan har det været lige siden. 

Trademinds

Skal Jacob hjælpe dig med at få succes?

Til et møde med Jacob, vil du få professionel sparing

om dit potentialepå Amazon, og blive anbefalet

et set-up som giver mening på markedspladsen.

Annoncering

De første salg af EVALD-hyldeknægte blev solgt på Amazon. Da brandet var nyt og helt ukendt for de amerikanske forbrugere, har annoncering været en meget vital del af succesen. 

 

Annonceringsstrategien har udelukkende været målrettet generiske søgninger (uden et brandnavn). 

 

Det vil sige, at lige fra starten af, har strategien været, at øge markedsandele - ikke kun opsamle nemme salg, fra brugere som allerede kendte brandet.

 

Annoncering har været, og er stadig, en af de vigtigste faktorer for EVALDs succes.