Wooden Shelves

Case: #01

EVALD & den

amerikanske drøm

Full Service - Amazon US - FBA 

Hos Trademinds bruger vi vores ekspertise hver dag, til at hjælpe vores kunder med at være succesfulde på Amazon. 

Men hvor stammer ekspertisen fra?

Den stammer blandt andet fra vores eget brand som vi selv har udviklet og sælger på Amazon US: EVALD.

EVALD bliver udelukkende forhandlet på Amazon US, hvilket er noget af forklaringen på, hvorfor Trademinds kan tilbyde full service løsninger: Vi har selv været i mange af de problemstillinger, som vores kunder kommer til at stå overfor.

Her på casesiden om EVALD, kan du læse mere om, hvilke ydelser som vi udfører for vores eget brand, efter at vi udført de daglige gøremål for vores kunder.

EVALD er et friskt og ungt amerikansk varemærke, som sælger stilrene og funktionelle hyldeknægte. Et produkt, som hjælper med at gøre amerikanernes hverdag nemmere og deres ting mere tilgængelige på stilrene, frithængende hylder.

Ydelser

For at holde EVALD konkurrencedygtigt udfører vi løbende de samme aktivtiter, som vi gør for vores kunder. Herunder kan du læse et uddrag for nogle af dem.

Annoncering

De første salg af EVALD-hyldeknægte blev solgt på Amazon. Da brandet var nyt og helt ukendt for de amerikanske forbrugere, har annoncering været en meget vital del af succesen.

 

Annonceringsstrategien har udelukkende været målrettet generiske søgninger (uden et brandnavn). 

 

Det vil sige, at lige fra starten af, har strategien været, at øge markedsandele - ikke kun opsamle nemme salg, fra brugere som allerede kendte brandet.

 

Annoncering har været, og er stadig, en af de vigtigste faktorer for EVALDs succes.

A+ Content

Udover de almindelig produktbilleder har vi også designet og udarbejdet udvidet produktsider til EVALD - også kaldet A+ Content.

A+ Content er en unik mulighed til Brand Owners for at kunne differentiere netop deres produkter fra konkurrenternes.

Det giver EVALD en større differentiering, samt muligheden for at imødekomme flere af kundernes indsigelser og spørgsmål

  

Positionering

Et kompetetivt marked kræver velovervejede differentieringsparametre. 

Derfor analyserede vi de relevante konkurrenters priser, USP'er, produktanmeldelser, billeder, med mere og kan frem til, hvilke features som konkurrenter ikke havde, men som forbrugerne eftersprugte. 

Resultatet er, at EVALD har fået en unik positionering på Amazon og kan derved differentiere sig fra de eksisterende konkurrenter på markedspladsen.

Grafik tilpasset Amazon

Da vi analyserede konkurrencen for EVALDs kommende marked, stod det klart at der var meget klare produktegenskaber, som forbrugerne efterspurgte.

 

Derfor har vi hele tiden haft et fokus på at fremhæve produktegenskaber og tydeliggøre dem, da vi kun har forbrugernes opmærksomhed i kort tid.

 

Her kan I se eksempler på konverterende produktbilleder, udarbejdet til et af EVALDs produkter.  

Logistik til Amazon

Det kan være dyrt at have udsolgt. Især på Amazon, da man også mister sin opnået rangering i søgemaskinen, når produkterne ikke er til salg.

Derudover kan likviditeten blive udfordret, hvis man binder for meget varelager hos Amazon.

 

Selvom at EVALD var et helt nyt brand på markedet, kunne vi estimere lignende konkurrenters afsætning og derved estimere en optimal mængde af enheder første gang til den vitale produktlancering.

 

Resultatet blev en næsten perfekt case: Produkterne blev udsolgt efter få måneder, hvilket passede med produktionstiden for den næste forsendelse. Og sådan har det været lige siden. 

Driftydelser

Udover at have været meget datadrevne og analyserende i opstartsfasen, er vi det også under driften af EVALDs vækst på Amazon. 

Herunder kan du læse nogle af de driftaktiviteter, som vi jævnligt udfører.

Overvågning af produkternes rangering på udvalgte søgeord
 

Produkternes rangering på udvalgte søgeord er en meget vigtig faktor for eksponeringen af ens produkter.

 

Derfor holder vi altid øje med produkternes rangerering, således at vi vurdere behovet for yderelige tiltag eller vedligeholde stærke positioner.

Optimering af annoncering
 

En søgeordskampagne er aldrig "set and forget"

- derfor overvågner vi jævnligt effekten af annonceringen og optimere den med justering af bud, isolering af søgeord, med mere.

 

Derved får vi hele tiden udnyttet det eksisterende budget på den mest optimale måde.

Optimering af produkttekster
 

I takt med at vi bliver klogere på hvilket søgeord som er de mest konverterende for EVALDs målgruppe, vil vi løbende optimere vores produkttekster, så søgemaskinen og målgruppen finder dem relevante.

Logistik
 

Vi overvåger løbende afsætningen af enhederne og laver bestillinger hos fabrikanten, samt forsendelsesplaner til Amazon.

 

Det hjælper EVALD med aldrig at have bundet for meget likviditet i et varelager og samtidig undgå at have udsolgt. 

let's have

a talk.

Email

lucas@trademinds.dk

 

Telephone

53 65 10 11

 

LinkedIn

pngwing.com.png

Email

lucas@trademinds.dk

 

Telephone

53 65 10 11

 

© 2020 Trademinds ApS 

CVR-nr: 41546662